ابراز تسليت
مشعل مشعل

با تأسف و اندوه فراوان اطلاع حاصل نمودیم که عبدالعزیز قانع یکتن از وطنپرستان کشور که به ترقی افغانستان و سعادت انسان آن عشق می ورزید بروز چهار شنبه 20 جدی سال 1385 خورشیدی به عمر 60 سالگی با زنده گي بدرود گفت. موصوف در یک خانواده روشنفکر در ولایت خوست افغانستان به دنیا آمد. تحصیلات متوسطه و عالی را در حربی شونځی و حربی پوهنتون  کابل به پایان رسانید و بنابر لیاقتی که داشت مدت هفت سال به صفت استاد تکتیک عمومی در موسسات عالی نظامی وظیفه اجراء نمود و کورس عالی مسلکی افسران یعنی کورس A را به پایان رسانید.

 

-         از سال 1357 الی پایان سال 1358 در سلول های انفرادی محبس پلچرخی تحت نام زندانی سیاسی سپری کرد و پس از رهایی از حبس، مدت سه سال در ریاست تعلیم و تربیه وزارت دفاع ملی عهده دار مدیریت اصولنامه های اردو بود. بنابر ضرورت و موثریت وی در رهبری امور اقتصادی- اجتماعی و کار با مردم، دو سال بحیث والی ننگرهار اجرای وظیفه نموده و بعداً مدت هفت سال رادر پُست های مسؤلیت نظامی پوهنتون کابل، مشاور حقوقی و سیاسی و رئیس نماینده گی های سرحدی ایران و پاکستان در وزارت امور مهاجرین خدمت نمود. به انستیتوت سیاست شناسی شرق کشور ازبکستان به تحصیل ادامه داده و به اندوخته هایش افزود. وی در ختم تحصیل، دو سال به حیث رئیس عمومی بررسی های وزارت امور مهاجرین وظیفه اجراء نمود و مدت 10 سال را در بیکاری بسر برد و طي سالهای اخير الی بیستم ماه جدی سال 1385 بحیث مشاور معاون اول وزیر دفاع صادقانه و وطنپرستانه کار نمود. او ازدواج نموده بود و ثمرهء این ازدواج 2 پسر و 3 دختر میباشد.

 

((مشعل))  درگذشت آقای قانع  را که یک ضایعه است برای کُلیه اعضای  نهضت   فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در داخل و خارج کشور، و دوستان و فامیل وی تسلیت گفته از بارگاه خداوند متعال برای فاميل موصوف صبر جمیل و برای مرحومی بهشت برین استدعا می نمايد.

 


January 21st, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها